Reisverslag

Van Groningen naar Rolde

op
12 mei 2009

Inmiddels zijn we weer 2 routes verder. De benen worden wel wat strammer, maar we lopen wel steeds sneller. Vandaag waren we zelfs rond een uur of 2 al in plaats van bestemming. Wederom mooie etappes gelopen. Zie hier de foto’s. (wel ff naar onder scrollen) http://www.flickr.com/photos/31403554@N08/.

Allereerst van Groningen naar Zuidlaren. Nadat we op de kamer van Eline (nichtje) een goede nachtrust hadden gehad, waren we om 7.30 met de familie weer aan het ontbijt. Eerst moesten we wat hartigs op brood en daarna zoet. Verder kregen we een opdracht mee voor de dag; Maaike mocht doen wat ze leuk en belangrijk vond en ik (Corine) moets iets opbiechten wat ik eigenlijk heel moeilijk vond. Het kwam er dus op neer dat ik iets wilde opbiechten en Maaike dit niet leuk en belangrijk genoeg vond. Gezellige dag dus. We hebben een heel stuk langs het water gelopen, wederom langs een molen, daar staat het hier in Groningen en Drenthe vol mee. Eerste stuk langs de Hoornse plas en later langs Laren verder door. Hier hebben we voor het eerst Hunebedden gezien. De noordelijkste van Nederland. Tja het zijn een hoop stenen bij elkaar, maar we hebben met de zelfontspanner wel gelachen en nog wat plaatjes geschoten. Bij de volgende Hunebedden kwamen we iemand tegen, die wel wat weg had van Sinterklaas en zo zijn eigen theorien had over Hunebedden (zie ook foto’s). We hebben een flink pak huiswerk van hem meegekregen. Na deze bijzondere ontmoeting waren we alweer bijna in Zuidlaren, het dorp van Berend Botje (heel goed Margriet). We waren rond 15.30 bij de Bed and breakfast en konden gelukkig meteen de kamer in. Hierna zijn we het dorpje ingelopen en hebben nog wat blarenpleisters gehaald. Hierna hebben we gegeten bij de Chinees. We lagen wederom lekker vroeg op bed.

Vanmorgen om 8.00 ontbijt, prima geregeld en hierna weer op pad. We hebben besloten het eerste stuk lekker door te wandelen, dan valt het later altijd mee. In Gasteren hebben we de eerste stop gehad, nadat we door de Gasterse duinen gelopen hadden. Hier even de schoenen uit en een 2 potjes regenwormen gedaan. Stand 1-1. Hierna doorgetrokken via het Balloerveld gelopen richting Rolde. Onderweg helaas de kudde niet gezien. Wel zijn we nog even omgelopen om de schaapskooi met uitleg te bekijken. Via het museum van Bartje (ik bid niet voor brune bonen) in Rolde aangekomen, alwaar we een prachtige slaapplaats hebben in de oude bodewoning van het gemeentehuis. (zie ook foto’s). We hadden wederom een hele zonnige dag, wel stond er weer een flinke wind. We internetten nu in een plaatselijk hotel en gaan vanavond nog bowlen waarschijnlijk. Zeg groeten aldaar!

Maaike en Corine

1. Beantwoorden

marga

12 mei 2009

Nou ja zeg met de wind in de rug en de zon in het gezicht, hebben jullie toch schitterende dagen om te wandelen. En dan nog van die lekkere dingen uit drente. Sinterklaas en bartje en schotse hooglanders en hunebedden het kan niet op. Prachtig huis in Rolde. Voelde je je zeker even de burgemeester? Nou tot ziens of horens maar weer. groeten uit Ommen

2. Beantwoorden

Margriet en 4 mannen

Hoi Maaike en Corine,
    Ook hier hadden we veel wind en een beetje zon. Leuk om alles weer te zien en lezen!Het ga jullie goed en ik volg jullie op de voet! Margriet

3. Beantwoorden

Karin

12 mei 2009

We leven mee met jullie in Groningen, leuk dat jullie toch weer een moment hebben gevonden voor uploaden van teksten foto’s. Wat mazzelen jullie met het weer, en dat is jullie gegund! Geniet van de reis en groetjes van ons allemaal 😀

4. Beantwoorden

Margriet en 4 mannen

13 mei 2009

Goedenavond! Weer buiten gezwommen, nu met z’n 10en. Hoe is het bij jullie? Succes met de laatste loden! Groet, Margriet